Last.FM

Musik jag är besatt av just nu.
Mystery Jets
skiva Twenty One är totalt underbar. Jag älskar alla deras låtar bara mer och mer varenda gång jag hör dom. Just nu lyssnar jag dock mest på låtar som "Hideaway", "Hand Me Down" och "Half In Love With Elizabeth".
Foals är det Emmas fel att jag blivit ett stort fan av. Inte bara jag, utan dessutom Ida har fallit för dom. Funderar över om jag har pengar till att dra till Berlin i början av November för att se Foals, men jag har säkerligen inte råd som det ser ut nu.
The Vines nya skiva Melodia har jag endast hört två låtar ifrån, men dom gillar jag. Och deras gamla låtar är så himla bra. Har vart ett fan av detta bandet sen jag var 13. Seriöst. Då fick jag ett playstation-spel med Charlies Angels och låten som spelas om och om och om genom hela spelet är ingen mindre än The Vines - Get Free. En av mina favoritlåtar med dom ännu. :) Och jag är fortfarande extremt kär i deras sångare Craig Nicholls, som har asbergers syndrom. Vill se dom live!
Carter Burwell lyssnar jag på eftersom han komponerat låten "Bella's Lullaby" som är med i Twilight-filmen. Den är sjukt fin <3 Och Viking har fått mig att uppskatta pianomusik med allt sitt plinkande på sina keyboards.
Liars låt "Clear Island" är asbra och de låter lite som konstig sekt-musik. Värt att lyssna på.
Bright Eyes vet jag inte varför jag lyssnat på mycket på senaste. Heh. Dom är bra iallafall och Conor Oberst är trots sin korta längd, mycket talangfull :D
Stillwater är bandet som är med i Almost Famous. Måste se om den filmen snart. Om jag kan hitta den dvs. Deras låt "All I Can Remember" kan jag inte sluta lyssna på, den är så chill, liksom...
Blood Red Shoes är mina vänner och asbra. Hängde som sagt med dom en dag på Hultsfredsfestivalen och träffade Laura på Offsetfestivalen sist jag var i London. Ascoola människor. Älskar just nu deras låt "This Is Not For You", som just nu är min alarm-signal.
Elliott Smith är så underbar. Skall börja lära mig spela hans låt "Needle In The Hay" på gitarrlektionerna snart. Can't fucking wait. Vissa av hans låtar får mig att lipa. Döpte kattungen som dog i februari förra året (tror jag) efter honom.
George Winston har komponerat "Pachabel Canon", en låt på piano som är så himla fin. Och theme-låten till en av mina favoritfilmer (som både finns i koreansk orginalversion och amerikansk version) som heter "My Sassy Girl". Huvudrollen spelas av Jeon Ji Hyun/Elisha Cuthbert. Underbar film.
Unkle Bob's låt "Put A Record On" kan jag inte heller sluta lyssna på. Den är så himla fin. Och den är med i den amerikanska versionen av My Sassy Girl. <3
Bloc Party's nyare låtar som Flux och Two More Years lyssnar jag på om och om igen. Dom blir inte dåliga!
Swingfly's låt "Singing That Melody" är fan bra. Hehe. Även om den är ganska värdelös gillar jag den mycket.
Test Icicles var så bra. Sjukt kasst att dom någonsin splittrades.
Dirty Pretty Things sörger jag. Ännu ett bra band som splittrats. Dumma Carl Barât som splittar alla bra band han e med i. Nu har han bara The Chavs kvar :/



Kommentarer
Postat av: Caroline.

Jag instämmer på att Carl splittrar alla sina band! Dumma Mr. Barât!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback