Höstlov!

Okej, så jag har höstlov nu och tänkte det var lite dags för mig att återuppta mitt bloggande lite.
Så vad har hänt mig på senaste? Inte så mycket. Eller igentligen jättemycket.
Just nu är jag typ sjuk. Har feber och ingen ork och frossa. Kul. Kul. KUL.
I veckan gjorde jag mitt muntliga nationella-prov i Svenska B. Jag vet inte om det var bra eller dåligt att jag endast hade fem åskådare (med läraren inräknat). Mitt humör har på senaste varit mycket upp och ner och jag har växlat mycket mellan depression och extrem lycka. Vilket har slitit mycket på mig.
Dirty Pretty Things har typ splittrats. Kasst. Jag vill se dom spela live innan det är för sent, men jag vet inte om jag hinner.
Jag är i extremt behov av ett jobb och har hittills bara sökt på den lokala mataffären där de redan hade tillräckligt med anställda och sa till mig att söka på andra ställen. Annoying as hell.
Jag och Ida skall nog ta oss ner över en helg till Birmingham och London runt 11-15 December dock. Fan vad underbart det vore. Jag känner mig så trött på Kullavik som det är nu. Och det vore bra för projektarbetet.
Jag tänker på om jag skall ha temat "En bild säger mer än 1000 ord" på min fotobok. Fast kommer jag då kunna få ihop så jag kan skriva tusen ord om varje bild? Kan skapa problem. Jag har i alla fall ett antal modeller nu till projektarbetet. Vilket känns ganska bra.
Ikväll när jag såg på Bloody Sunday med Viking och pappa realiserade jag att jag vill åka till Irland. För att vara exakt vill jag först åka till Derry - för att besöka platsen där inbördeskriget utspelades och dessutom ta kort på "Free Derry"-husväggen till mitt projektarbete, helst med några 17-åriga killar under, för det skulle verkligen framgå ett meddelande i bilden i sånna fall. Sen vill jag åka till Donegal - för en av mina favoritlåtar av Larrikin Love råkar vara ingen mindre än "It's a long way home to Donegal". Sen vill jag dessutom till Dublin, för det är huvudstaden och den ligger nära Dundalk där Jennika nu bor, och jag vill verkligen besöka henne! Jag saknar henne så! Våra snack och supande, liksom <3
Jag längtar dessutom till November. 17 November - för då fyller min bästa vän Hanna 18 år och vi skall gå ut och supa på Sense på Kungsportsplatsen, antagligen. 21 November - för att då är biopremiären för Twilight-filmen. Gud vad jag kärat ner mig i bok-karaktären Edward Cullen. Och det är ju inte så illa att Cedric Diggory från Harry Potter-filmerna spelar honom i Twilight-filmen. :)
Jag är dessutom så bitter över att mina vänner nu är i London och ifall jag vart i London just nu hade jag kunnat gå ett hemligt Pete Doherty akustiskt-gig i Östra London och vart med på gästlistan för detta. Bitterhet. Dessutom kunde jag på torsdag nästa vecka gått på spelningar och DJ-ningar med CSS, Foals, Horrors och SCUM. Och fått en gratis klippning på köpet! Fan fan fan fan.

- Caroline

Kommentarer
Postat av: Jennika

åååh, jag vill att du ska komma och hälsa på! men vi har snackat lite om nyår, stina och jess och frida, jag vill att du kommer då ocksååå! det hade vart så jävla kul! <3

Postat av: Salle

http://img508.imageshack.us/img508/1421/edwardcullenbydefyingtwlj5.jpg



Now THAT'S Edward Cullen.

2008-10-27 @ 12:24:41
URL: http://mircal.blogspot.com
Postat av: Concordia

Snälla. Edward är bara en av alla andra svinjobbiga Gary Stus som för det mesta befinner sig i dåligt skrivna fan fictions värld, men som nu lyckats ta sig ut till den riktiga världen av ordentligt skriven skönlitteratur.

2008-11-01 @ 15:10:19
URL: http://emira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback