Hot Fuzz

Jag tror jag drar mig ner till nedervåningen nu och tattar TVn och ser på Hot Fuzz och halvsover. Känns som ett bra sätt att spendera denna fredagskväll.
Träffade Martin när jag skulle ta bussen imorse, han kom fram till att jag var skadeglad och elak idag. Jag var lite det, i och för sig. Sedan på bussen träffade jag Sandra och när jag sa hejdå till henne kysste hon mig på handen. Så formellt (eller som pappa skulle säga; Så chic't!). Sen tog jag mig till skolan, hade *surprise surprise* glosförhör i Spanskan som jag inte hade någon aning om att vi skulle ha (jag fick 4,5 poäng utav 20 liksom. heh).
Därefter var det dags för det *fruktade* Naturkunskapsprovet. Jag anar att det inte gick speciellt bra för mig på det... Jag bara kände hur jag fick totalt hjärnsläpp när vi satt där och 20 minuter av provet gått. Jag såg mig omkring i klassrummet och såg resten av klassens elever skriva frenetiskt över hela sina prov. Uh-oh.
Sen hade vi lååång rast så jag, Joh och Malin drog till Maxi och köpte oss lite "mat". Åh, coca cola! <3

När vi kom tillbaks hade vi typ en 30-minuters lektion i matte och därefter lunch. Dagens mat var nuggets. Det fick mig att rysa (jag äter inte nuggets, har endast ätit det typ en gång) eftersom det får mig att tänka på en viss reklam emot köttätande typ där det är en jättesöt bild på massa småkyckligar och under står det "We're not nuggets! Please don't eat us". Awww. ='(


Sedan hade vi lång svenska/samhällslektion och jag, Joh och Andreas spenderade lektionen med att läsa om Europeiska Unionens länders vy på säkerhet i landet. Bleh. Inte speciellt roligt alltid, men vi måste vara redo inför EU-rollspelen om två veckor!

Nästa vecka har vi temavecka. Temat är Sex och Samlevnad. Det skall bli chill ändå eftersom vi inte har några läxor alls, typ. Det är bra! På förädrasamtalet idag fick jag veta att jag har "för" hög frånvaro i skolan. Endast för att jag har varit sjuk. Treeeeevligt. Guh. Orka liksom. Mer tänker jag inte skriva om föräldrasamtalet.

Ha en trevlig kväll!
xxx Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback