Godmorgon, Godmorgon!

Jag vaknade nyss. Det är sjukt verkligen. Viking väckte mig. Vem sover till kl 2? Jag. Hehe.
Är fortfarande febrig och mår bläkigt, håller på att äta "brunch" just nu, heheh. Min så kallade brunch idag består hittills av läsk, scones och ett päron. Jag är glaaaad att min tandläkare inte läser detta, hon skulle nog smälla till mig i huvudet för att dricka läsk på "morgonen".

London!!
Igår kontaktade Stina (från Stockholm) mig och sa att vi borde ta och åka till London över någon helg snart. Och då bestämde vi att vi skall ta och åka någongång i maj. Jag läängtar! Jag smsade Jennika om det och hon är på så länge hon har övertalat sina föräldrar att låna henne pengar. Det skall bli så kul!
Annat som hände igår var att en viss Mauwlin som är min vän på Bilddagboken (endast, har ej träffat henne ännu) skrev till mig att hon ville träffa mig och fika någon dag. Sött! Jag är definitivt på! Alla andra söta människor som jag förr träffat genom Bilddagboken har varit underbara (Stina och Jennika till exempel).

Jobbsökande.
Dessutom sökte jag jobb på McDonalds hemsida (jag behöver pengarna, okej?) igår och skrev också ett mejl till Rockparty (de som håller i Hultsfredsfestivalen) och frågade dem om fotopass. Jag tvivlar på att jag kommer få det, för dem på Arvikafestivalen sa ju att jag var för oerfaren med Photoshop osv. Men jag hade en dålig portfolio då, det är min ursäkt. Hela min dator bröt ihop och jag var tvungen att länka dem till min Bilddagbok. Kanske inte dagens bästa move.

Planer.
Idag har jag extremt mycket pluggande att göra. Prov i Engelska, Psykologi (som är jättestoooort) och Matte de närmsta tre dagarna är inte något att direkt se fram emot.
Jag och Malin skall dessutom till skolan imorgon på vår lediga dag. Inte kul. Jag måste gå på extra-engelskan för att göra provet som jag missade i förra veckan, extra-matten för att försöka förstå Matteprovet och extra-spanskan för att göra någon rest-uppgift. Usch.

Personligt.

Tänkte att jag skall berätta lite om mig själv förresten! Jag går andra året på Ingrid Segerstedts Gymnasiet med Samhäll-Journalistik som inrikting. Jag älskar musik, fotografera, shoppa och jag spelar gitarr. Min föräldrar är skilda och jag bor endast hos min pappa eftersom jag och mamma inte kommer överens, alls. Och det har vi inte gjort sen jag var 8 år och började bli rebellisk emot henne. Jag älskar Coca Cola (så det har vi alltid i huset).

Just nu är jag iklädd en XXXL Nalle Puh-tshirt (köpt på Skara Sommarland för några år sen) som är min pyjamas atm)...

 

Viktiga personer i mitt liv: Viking (min heta lillebror som är 15 bast, jag har Photoshoppat bilden), Jag själv (jag är inte egocentrisk, ville bara få med en bild på mig själv i detta hehe), Conor Oberst (jag är ett stort fan av Bright Eyes), Pete Doherty (stor fan av Libertines och Babshambles är jag..), Larrikin Love (irländskt band)... Tänker inte lägga upp bilder på mina bästa vänner eller föräldrar just nu...


Kommentarer
Postat av: Caroline.

Ja, Pete är riktigt viktig!!
Läste att du går på ISGY, fräckt. Vi kanske ses nästa termin då! :D
Du kommenterade nån DPT bild på min Bilddagbok.
Så skriver detta här eftersom jag ej kan skriva till dig på Bilddagboken: Ja, DPT är verkligen kärlek!! Och usch så snygg Carl är! :)
Och sen vill jag bara tillägga att du skriver din blogg väldigt bra och det gör den intressant!
(Ett kul sammanträffande är att vi båda heter Caroline och är sjuka! :P)
Jag vill verkligen åka på festival, men jag får inte.
Men vi får se om det blir att rymma eller Where The Action Is! :D
Ha det bra! / Caroline.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback