60.5

Jag kom på att jag inte skrivit så mycket om mig själv i den här bloggen. Och det som sist skrevs om mig, skrevs för över ett år sedan. Tiden har gått fort.
Anyways, jag heter Caroline, jag är 17 år gammal, jag bor utanför Göteborg (staden som alla älskar) och går andra året i gymnasiet på Ingrid Segerstedts Gymnasiet (som ligger på Varbergsgatan). Jag trivs i min klass, dock har den ju sina negativa sidor (eller ska jag säga personer?) ibland. Jag är i alla fall inne på mitt andra år på gymnasiet och jag kan beskriva det med två ord: ett helvete. Seriöst.
Andra året på gymnasiet skall vara det jobbigaste. Det är sant i mitt fall. Just nu har jag en IG-varning i Matte B. Sorgligt är det. Pappa sa till mig att han fick så lätt för att plugga när han började på gymnasiet. Jag skulle kunna säga att för mig är det tvärtom. Man trodde man skulle bli fri när man slutade nian, men nej nej, här kom det ännu mer plugg.
Jag läser Samhäll-Journalistik och jag tycker det är väldigt kul. Jag gillar att skriva artiklar om diverse grejer och dessutom älskar jag att fotografera (denna passion stärktes bara när jag fick en systemkamera *Canon EOS400D* i julas). I framtiden vill jag flytta till London och bli fotograf eller journalist.

Jag vet inte vad mer jag ska skriva just nu....

Jag mår lite kräsligt i alla fall, kommer nog sova länge imorgon. Hehe. Min käre vän Barry skall komma över på eftermiddagen efter hon har jobbat klart och då skall vi se på "Romeo and Juliet" (det är våran Engelska-läxa över lovet). Jag älskar Leonardo Dicaprio i den, liksom han är poetisk, romantisk och snygg. Nu har han totalt förlorat sin skönhet och Claire Danes (som spelar Juliet/Julia) ser exakt likadan ut nu som då, bara annan hårfärg. Man ser verkligen vem av dem som åldrats på bäst sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback