Stress, skola och festival-lycka

Idag drabbades jag av mindre panik.

Stina sms:ade mig och meddelade att Babyshambles inte längre var på Love Music Hate Racism-karnivalen(som vi skall till london för)s line-up. Sedan gick jag in på bilddagboken och såg att Stina och Ida (som jag skall till London med) båda panikade om att Babyshambles nog ställt in. Så jag snackade med Malin för att lugna ner mig och hålla mig ifrån att panika och skrev ett låååååååångt mejl till dem som håller i festivalen och förklarade för dem min situation. Efter några få minuter får jag två mejl-svar. Det första säger att Babyshambles DEFINITIVT (ja, med stora bokstäver) kommer till årets karnival så jag behöver inte oroa mig (dom hade bara inte fått skriva upp bandet på årets line-up ännu pga nån konstig anledning) och det andra bad mig att donera pengar till festivalen eftersom det är gratis inträda (as if!). Så jag ringer upp Stina och Ida och lugnade ner dom och Stina berättade för mig att Dirty Pretty Things antagligen också kommer till årets Love Music Hate Racism-karnival. Vilket skulle vara så bäst. För att få se både Pete Doherty och Carl Barât samma dag är ju bara så otroligt underbar. Plus att vi kan hålla tummarna för en Libertines-återförening live på scenen, liksom. Vilket vore ännu mer underbart.

image260


Sen kan jag skriva upp mina läxor samt prov denna och nästa vecka så kanske ni sympatiserar med min stress;
v. 14:
Måndag: Engelska Essay 4 sidor om East Of Eden, in class
Onsdag: Psykologiprov!
Fredag: Naturkunskaps-quiz/förhör + intervjua Rebecca inför Ljudarbetet.
v. 15:
Måndag: Musiktal om Barry på några minuter + Argumenterande tal om...?
Tisdag, jag fyller 18: klar med Text-reportaget på 6000 tecken + artikeln på 3000 tecken.
Onsdag: Intervju med polisen Even om ungdomsgäng/ungdomsvåld 14.00 för Ljudmedier.
Fredag: Stooooooort Spanskaprov.

Mina lärare måste tycka om att plåga mig....

- Caroline

Kommentarer
Postat av: Susie Kate Mela

svar: London är en härlig stad också. Varit där en gång :) Trivdes verkligen!

Postat av: Susie Kate Mela

svar: Åh lyllo å åka iväg!

2008-04-01 @ 22:22:48
URL: http://candykate.blogg.se
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

tack, det får jag inte höra så ofta :)

2008-04-01 @ 22:59:54
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Caroline.

NEJ! Du får inte se både Babyshambles och Dirty Pretty Things! :O
Fuck, nu är jag lätt avundsjuk!!

2008-04-02 @ 17:05:31
URL: http://indiedarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback