Försovning, prov, pass, psykolog, matte, film...

Imorse vaknade jag 8.15. Mycket pepp eftersom jag skulle ta bussen 9.47. I alla fall slog jag på datorn och tänkte att jag kunde lägga mig i sängen och blunda igen tills datorn startat (de brukar ta typ 2 minuter nu för tiden). I alla fall blundar jag, sen vaknar jag i nästa sekund. Kollar på min hand och ser att bussen skall gå vid 9.47, springer över till datorn och var är den? Just det, EXAKT 9.47. Creepy.

Så jag panik-börjar med att klä på mig och ringer Malin och meddelar att jag är sen till skolan (till psykologiprovet, kan jag dessutom nämna) och hon säger att hon precis gått på bussen som jag borde tagit. Kul. Men hon skulle i alla fall försöka meddela att jag var sen. Sen ringer jag Barry som är i stallet och hennes mamma kunde inte skjutsa mig sen eftersom de va *stress* och jag hann inte ta mig dit. Så jag klär på mig kvickt och tar bussen 10.17, kommer till skolan typ 15 minuter försent och går in i fel klassrum. Två gånger.
Sedan hittar jag rätt klassrum (med lite hjälp av klasskamrater, jag såg inte lappen på dörren till vår skola) och springer in och sätter mig och börjar stressat skriva provet. Såklart blandade jag totalt ihop det kognitiva perspektivet och den humanska perspektivet. Fail. Major fail. Aja, dessutom svarade jag på frågor som jag inte borde svarat på (det var om en del som man inte skulle läsa om, om man valt att ha prov på Behov och Motivation, som jag valt), men i min stress så fattade jag icke detta.

När jag kommer ut ur klassrummet står Johanna, Tatiana och Barry där. Barry och Tatiana följer med mig till extra-matten medans Joh inväntar sitt tyska-prov. Två timmar matte, Tatiana stack iväg efter några minuter. Efter all matten drog jag och Barry till stadsbiblioteket och sedan till BK (Burger King) och åt lunch. Efter det tog vi en uppfriskande (inte direkt, dyngsur vore det rätta ordet att beskriva den) promenad i regnet från Drottningtorget till Passkontoret för att få reda på att jag inte får själv hämta ut mitt pass förrän om 6 dagar. SURT.
Sedan stack Barry hem, jag stack till psykologen. Jag snackade, hon skrev. Det var typ allt som hände där.

Sen kom pappa och hämtade mig, och vi hämtade mitt nya pass. Jag ser skelögd ut och som jag är typ satanist. Pappa tycker jag mer ser ut som en arab. Jaha, där ser man. Jag förändras mycket jag, tydligen. Dock skulle jag nog säga att bilden är bättre än den på mitt ID-kort där jag har typ gult hår. Sönderfluffigt är det också^^ Heh.

I alla fall åkte jag sedan hem, såg på Stay, någon weird thriller med Ewan McGregor (<3) och Christian Bale (<3). Kul att dom spelar tillsammans i någon mer film än Velvet Goldmine. =)

image265
Bilden e på Jonathan Rhys Meyers och Ewan ur Velvet Goldmine


Har engelska plugg till imorgon, får se hur mycket jag orkar. Dagen har varit lång.

- Caroline

Kommentarer
Postat av: Natalie

Svar: Jag vet faktiskt inte vem som är min favorit.. Men serien är iallafall superbra :)

Postat av: Linnea

kolla gärna i min blogg. xoxo/ linnea

2008-04-02 @ 23:41:09
URL: http://linneasgarderob.blogg.se
Postat av: isabella

hehe ser mycket i bloggen att du pluggar som fan, blir du aldrig trött på det? :P

2008-04-03 @ 07:04:39
URL: http://cbella.blogg.se
Postat av: Caroline.

Svar: Blää på dig!
Anders spelade gitarr i BD.

2008-04-03 @ 16:49:24
URL: http://indiedarling.blogg.se
Postat av: isabella

Nej men shit vad läskigt! hjärtklappning?! du måste vara riktigt duktig i skolan eftersom du pluggar så mycket, ursh ja lärarnas hobby är typ att pina eleverna kan man tro ibland.. Jamen såklart jag läser din bogg, den är väldigt jordnära och intressant. Det är inte så mycket kläderbabbel och sådär, visst älskar jag kläder men ibland blir det för mycket med vad alla har köpt eller vad de vill köpa hehe. Kramis!

2008-04-03 @ 17:31:09
URL: http://cbella.blogg.se
Postat av: IDA!

fin blogg! kram

2008-04-03 @ 20:02:06
URL: http://Natalida.blogg.se
Postat av: Elizabeth

öhm, Christian Bale är inte med i Stay. Ryan Gosling är däremot det, och dom kan vara rätt lika ibland. :P

jag vet för jag är värsta Christian Bale fanet ^^ (A)

2009-05-17 @ 17:44:20
URL: http://liiitza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback