Aquamarine, hjärtklappning och Rongfa

Idag är jag väldigt väldigt trött. Jag tänker redan på att gå och lägga mig, vilket är mycket ovanligt för och vara mig. Men det är så här att igår kväll när jag gick och lade mig så började jag av någon anledning tänka igenom allt som jag har att göra i skolan de närmaste veckorna och vad jag redan fått gjort.
Just nu har jag nämligen en enkät och ett reportage för Textkommunikation, ett spanskaprov, ett prov i antiken i Svenskan, ett tal i Retoriken och dessutom ett tal om min käre vän Barry till Musiken. Och nu har jag endast räknat upp vad jag har att lämna in och framträda nästa vecka som tynger mina axlar. Jag har börjat känna mig väldigt uppbokad på senaste, jag tror det har med att bli vuxen att göra. Jag vet inte.
I alla fall tog det mig ca fyra timmar innan jag kunde somna, låg och vred mig, lyssnade på lugnande musik och därefter såg jag på 3-4 delar av TV-serien The Mighty Boosh innan jag äntligen tuppade av av utmattning.

Sen vaknade jag på morgonen imorse efter att ha drömt en väldigt konstig dröm som var tecknad om två hamstrar i en ugn som kravlade upp på snö och plötsligt blev fem hamstar. Dom var jagade av en kock också, det var jättesjukt.

Idag har jag i alla fall tagit mig igenom en lång skoldag och nu imorgon har jag planerat att:

1. Gå till skolan
2. Gå med Johanna och Rebecca till typ Café Vasa och intervjua Rebecca angående vårt Ljud-arbete om "Ungdomsgäng" och "våld bland ungdomar". Sen därefter (eller nånstans där) skall jag träffa Erika, intervjua henne för mitt Text-arbete och sedan antagligen åka till musikens hus med henne i majorna och se From Behind spela. Så jag skall ta med mig systemkameran hela dagen imorgon. Får väl försöka fotodokumentera min dag lite eller något dessutom. Skall ta lite coola foton på (mina vänners band) From Behind's spelning i alla fall, hade jag tänkt.

Spenderade bussresan hem med att arbeta med mitt Retorik (agrumenterande) tal, sen när jag kom hem vilade jag, därefter gjorde jag naturkunskapsfrågorna som jag hade i läxa tills imorgon och alla frågor utom en på en restuppgift som jag fått i Naturkunskap, medans jag såg på filmen Aquamarine, som var jättesöt!

Sen nu på kvällen har jag snackat med Tinna (som jag inte snackat med på sååå himla länge, hon har en underbar sångröst fick jag veta idag^^), Malin (en brud som langade mig låtar med Rongfa - assjysst!), Lelaine, Martina och Jokke. Whoa. Mitt liv är ganska fullspeckat just nu känns det som. Ser fram emot imorgon eftermiddags fikanden. Ska bli kul att ordentligt umgås med Erika igen, det har vi inte direkt gjort sen förra sommaren.

image266
Bilden är från Aquamarine, Aquamarine är den blonda tjejen med blå slingor längst till höger.


- Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback